
FÖR PRIVATPERSONER
ALLMÄNT
Reklamation måste göras inom skälig tid efter det att du har upptäckt felet/bristen hos produkten. Om reklamationen görs inom två månader från det att felet upptäcktes har reklamationen alltid inkommit i tid.
Alla reklamationer, oavsett produkt, ska framställas skriftligen till den återförsäljare där golvet köptes. Alternativt kan vårt reklamationsformulär på timberman.dk användas.
Om varan var skadad vid mottagandet beskriver du skadan detaljerat på fraktsedeln innan du bekräftar mottagandet. Saknad eller skadad förpackning kan minska varans försäljningsvärde, varför ångerrätten i de flesta fall inte kan utnyttjas.
Synliga fel hos varan ska reklameras så snart de upptäcks och före installation och/eller användning av varan. Efter installation/användning anses produkten vara godkänd utan synliga defekter.
I samband med reklamation ska du först kontakta Timberman genom att mejla info@timbermangolv.se eller ringa 031-10 77 40 innan du returnerar varan. Vi kan då avgöra om vi vill att varan ska returneras eller kasseras.
När du gör en reklamation är det till stor hjälp för oss om du bifogar en bild av felet så att vi kan se det direkt. Bifoga också en detaljerad beskrivning av felet och en kopia av fakturan med tydlig angivelse av vilken vara det gäller.
Om varan ska returneras till oss skickar vi en fraktsedel som kan användas för returen. På så sätt slipper du som kund bekosta frakten.
Observera att vi inte tar emot varor som skickas mot postförskott eller på annat sätt. Vi hämtar inte heller ut varor utan föregående överenskommelse.
Observera att vi inte ersätter frakt för försändelser som skickas till oss utan föregående överenskommelse.
Hantering av reklamationer
När du skickar ett reklamationsformulär till Timberman kommer du först att erbjudas en virtuell besiktning med vår servicetekniker som går igenom din reklamation och bedömer golvet. Vår servicetekniker kommer också att bedöma huruvida en fysisk besiktning behövs.
En virtuell besiktning av din reklamation är kostnadsfri. Om en fysisk besiktning har utförts och det visar sig att reklamationen inte är berättigad debiteras du 1 200 DKK + moms (totalt) för att täcka kostnaderna för besiktningen.
Observera att du genom att skicka in en reklamation samtycker till att vi kan komma att lämna ut slutanvändarens kontaktuppgifter till tredje part för att åtgärda reklamationen. Den tredje parten kommer att vara en av våra fasta externa servicetekniker och får endast användas i syfte att lösa reklamationen. Om reklamationen skickas in av någon annan än slutanvändaren måste denna ha slutanvändarens samtycke till att vidarebefordra slutanvändarens kontaktuppgifter till Timberman för behandling av reklamationen, och till att Timberman får vidarebefordra dessa kontaktuppgifter till tredje part för behandling av reklamationen.
Om du har några frågor är du välkommen att kontakta oss på 031-10 77 40.
Om du vill göra en reklamation hittar du vårt reklamationsformulär här.